Særudstillingen #MIG

I februar 2015 slog Vejle Kulturmuseum dørerne op for deres første særudstilling #MIG. Udstillingen handlede om selviscenesættelse i 1700-tallet, 1800-taller og i dag og var primært henvendt til unge mellem 16 og 21 år. Museet stod for den historiske del af indholdet, mens vi i fællesskab lavede research via workshops omkring de unges opfattelse af selviscenesættelse. Denne viden blev oversat til et design med plads til de tre tidsperioder samt en række gennemgående temaer. Udtrykket var ungt og friskt med en stor vægt på involvering af publikum igennem analoge lege og integration af sociale medier. Som en del af markedsføringen af udstillingen blev der også lavet en stop-motion-film og flyers. Udstillingen lukkede i juni 2015 efter 4 måneder med flotte besøgstal.

 

Kunde: Vejlemuseerne, Vejle Kulturmuseum, 2015
Samarbejdspartnere: Grafisk design Mia Wissing Jessen. Produktion Procraft og Vejlemuseerne.
Kompetencer: Udstillingsdesign, oplevelsesdesign, konceptudvikling, visuel identitet, workshops.
Fotos: Simon Meyer